Listopad už skončil, je 1. prosince a začíná advent a těšení na Vánoce. Pokud ale rádi vzpomínáte, můžete si zalistovat některým z pěti sborníčků Sametových vzpomínek, které vznikly v rámci listopadového projektu Něžná revoluce.
Možná že vás naše knížečky inspirují k dalším vzpomínkám – třeba na to, jak se slavily Vánoce dříve.
Možná že vás naše knížečky inspirují k dalším vzpomínkám – třeba na to, jak jste prožívali listopadové události vy a vaši blízcí. Možná se vám vybaví některá z těchto vět…
Jestli se dnes konečně něco nestane, tak už nikdy. Zvuk „cinkajících klíčů“ nikdy nezapomenu. … Ze soudružek učitelek se přes noc staly paní učitelky. „Nespouštěj své věci z očí, nebo po nich zloděj skočí“. Banány jsem asi nikdy neměla, protože mí rodiče by nikdy za žádnou cenu nešli stát frontu na nic.
Možná že vás naše knížečky inspirují k zamyšlení, co školní projekty mohou přinést dětem a jestli to je či není málo. Osmáci na toto téma napsali…
„Díky projektu jsem se naučila něco o době, ve které žili moji rodiče a prarodiče.“
„Projekt Něžná revoluce mi ukázal, jak doba před rokem 1989 vypadala.“
„Dozvěděl jsem se, jak si děti v době komunismu hráli.“
„Prošel jsem si trasu tehdejší demonstrace z Albertova na Vyšehrad a dál na Národní třídu.“
„Teď už si dokážu představit, jak to dřív chodilo ve škole.“
„Vím, že si mám vážit svobody.“
„Vždy jsem věděl, že byla Sametová revoluce. Nevěděl jsem však, jak šly události po sobě a co se kdy přesně odehrálo. Teď už to vím.“
„Přednáška kněze pana Malého mi pomohla na celou věc pohlédnout pohledem obyčejného člověka.“
„Dozvěděl jsem se dost informací o době komunismu, ale i nové věci o své rodině v rámci psaní rozhovoru s pamětníkem.“
„Bavily mě retrohry s patrončaty.“
„Díky projektu jsme se mohli alespoň částečně vcítit do života lidí, kteří v té době žili.“
„Retrohraní jsem si fakt užil. Hráli jsme céčka a skákali gumu. Tyto hry jsme naučili hrát i naše patrončata.“
„Dozvěděl jsem se něco o důležitých osobnostech té doby.“
„Po rozhovoru s pamětníkem si vážím toho, že může vycestovat nebo si kupovat, co chceme a potřebujeme.“
„Dozvěděl jsem se, v jakých autech se tehdy jezdilo.“
Možná že patříte mezi ty, kteří náš projekt podpořili. Děkujeme.
Ivana Motýlová, Patricie Bošková, Kateřina Nedomová, Tomáš Hromádka, Lucie Krpatová, Tereza Kliková a žáci 7. 9. tříd