1) Distanční výuka obecně
Distanční výuku bude naše škola realizovat plně v souladu s Metodickým doporučením pro vzdělávání distančním způsobem tak, že s ohledem na potřeby, možnosti a věk žáků, s ohledem na potřeby konkrétních předmětů a také s ohledem na aktuální okolnosti, budeme vhodně kombinovat tyto druhy distanční výuky:
- off-line výuku (zadání z učebnic, učebních materiálů, pracovních sešitů či pracovních listů, tj. bez nutnosti, aby dítě muselo mít počítač, tablet, mobilní telefon, tj. bez nutnosti internetového připojení)
- on-line výuku (výuka prostřednictvím internetu, digitálních technologií a softwarových nástrojů, která předpokládá možnost internetového připojení dítěte), kterou lze rozdělit ještě takto:
- synchronní on-line výuku prostřednictvím komunikační platformy Teams, která probíhá ve stejný čas na stejném virtuálním místě (tzv. společné setkání na on-line hodině). Upozorňujeme, že v tomto případě určitě nebude takto realizován kompletní školní rozvrh hodin.
- asynchronní on-line výuku prostřednictvím Teams a Umime.to, která probíhá tak, že děti v čase jimi zvoleném a ve vlastním tempu (bez společného setkávání na on-line hodině) zpracují zadání zaslané učitelem a domluveným způsobem a v domluveném čase vypracované zadání odevzdají.
2) Distanční výuka aktuálně
V návaznosti na aktuální vládní opatření na následujících 14 dní, tj. od 12. 10. 2020 do 23. 10. 2020 se budou žáci 2. stupně vzdělávat takto:
- a 7. třídy:
1. týden prezenční výuka.
2. týden distanční výuka formou off-line výuky a asynchronní on-line výuky
(synchronní výuka dle potřeby – v individuálních případech)
- a 9. třídy:
1. týden distanční výuka formou off-line výuky a asynchronní on-line výuky
(synchronní výuka dle potřeby – v individuálních případech)
- týden prezenční výuka
Stravování ve školní jídelně bude zajištěno vždy dětem, které se vzdělávají prezenčně. Dětem, které se vzdělávají distančně, budou obědy automaticky odhlášeny.
Pokud byste měli zájem odebírat obědy i v době distanční výuky, napište prosím na e-mail školní jídelny (). Podle počtu případných zájemců bychom rozhodli o způsobu zajištění stravování za dodržení všech protiepidemických pravidel – nejdříve však od úterý 13. října.
Plánované ředitelské volno na dny 26. a 27. 10. se ruší. Na tyto dny MŠMT zakazuje přítomnost žáků ZŠ na vzdělávání. V těchto dvou dnech nebude povinné distanční vzdělávání. Děti mají volno. Vyhlášené dny ředitelského volna přesuneme na 21. a 22. prosince 2020.
V následujících 14 dnech, tj. od 12. 10. 2020 do 23. 10. 2020 dále platí:
- zákaz plavání (přerušen plavecký výcvik 4. tříd)
- součástí vzdělávání I. a II. stupně není zpěv
- součástí vzdělávání II. stupně není sportovní činnost uvnitř ani venku, vyloučeny nejsou venkovní aktivity (např. procházky). Hodiny TV na II. stupni budou probíhat dle zjištěného zájmu v minulém týdnu.
- poskytování zájmových služeb je zakázáno – týká se „kroužků“ škol
3) Školní informační systém Bakaláři
Naše základní škola zvolila a dle školního řádu také používá jako oficiální komunikační kanál systém Bakaláři.
Každý třídní učitel by měl všechna oficiální sdělení vést přes Bakaláře. Naprostá většina z Vás je ale zvyklá dostávat zprávy od třídních učitelů prostřednictvím emailů. Je to určitě praktické, protože Vás zastihneme téměř okamžitě, svůj email sledujete určitě denně. I nadále může být tento způsob komunikace zachován – dle individuálního nastavení v jednotlivých třídách.
U netřídních učitelů ostatních předmětů je situace jiná. Ti mohou s vámi komunikovat v případě potřeby přes třídního učitele, ale často využívají možnost kontaktovat Vás přímo přes Bakaláře. V tomto případě ve zprávě v Bakalářích zaškrtnou UPOZORNIT PŘÍJEMCE E-MAILEM a Vy byste měli dostat upozornění na své soukromé e-maily, že máte zprávu v Bakalářích.
Vedle plánu školních akcí jsou nově také do rozvrhu v systému Bakaláři pro 5. – 9. ročník zapisovány v rámci jednotlivých předmětů odkazy na probrané a procvičené učivo, resp. na učebnici, pracovní sešit, případně pracovní list. V systému je možné také vidět každý domácí úkol zadaný dítěti. Pro ukládání pracovního listu či zadávání domácího úkolu jsou nyní hojně vyučujícími využívány Teams a Umíme.to, aby děti v případě přechodu na distanční výuku byly s tímto systémem pro řízení výuky dopředu seznámené a uměly ho používat.
Zejména v případě, když dítě není ve škole, vše může přehledně nalézt v sekci Výuka (při přihlášení přes počítač) či záložce Rozvrh a Domácí úkoly (při přihlášení přes mobilní aplikaci).
Dovolujeme si Vás proto požádat, abyste vedle dětí i vy z výše uvedených důvodů pečlivě sledovali komunikaci se školou i v Bakalářích.
4) Školní řád
Níže uvádíme nově přidané body do Školního řádu, jak bylo avizováno v září v e-mailu ke třídním schůzkám (v úplném znění těchto bodů):
- Žáci mají povinnost se distančně vzdělávat.
- Zákonní zástupci mají povinnost zajistit řádnou docházku dítěte do školy a v případě přechodu na distanční výuku dohlížet na její průběh u svého dítěte.
- Každou plánovanou akci mimo budovu školy předem projedná organizující pedagog s vedením školy zejména s ohledem na zajištění BOZP. Akce se považuje za schválenou uvedením v týdenním plánu školy. Zákonným zástupcům žáka je akce oznámena prokazatelnou formou. Rodiče sledují webové stránky školy a systém Bakaláři.
- V odůvodněných případech lze vyučovací hodiny dělit a spojovat, v krajním případě odvolat. V tomto případě je odlišná doba ukončení vyučování oznámena rodičům prokazatelnou formou minimálně den předem. Rodiče sledují systém Bakaláři. Při organizaci výuky jinak než ve vyučovacích hodinách stanoví zařazení a délku přestávek pedagog pověřený vedením akce podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků.
- Pravidla při přechodu školy na distanční resp. smíšenou výuku:
- V případě přechodu na distanční vzdělávání budeme využívat on-line i off-line formu výuky. V případě on-line výuky budeme kombinovat synchronní i asynchronní výuku s ohledem na potřeby a možností žáků, dále pak s ohledem na věk žáků a potřebu konkrétních předmětů.
- V momentě, kdy škola přejde na smíšenou výuku či na distanční způsob vzdělávání, zveřejní pravidla pro organizaci výuky jednotlivých ročníků (popř. tříd) na webových stránkách školy a sdělí je prokazatelnou formou rodičům. Taktéž přesně specifikuje způsob komunikace s žáky a jejich zákonnými zástupci, zejména dojde k přesnému vymezení konkrétních platforem pro komunikaci.
- Hodnocení žáků v případě distanční výuky bude kombinací formativního a sumativního způsobu.
- V době distančního vzdělávání platí stejná pravidla pro omlouvání absence jako v době prezenční výuky.
Děkujeme všem rodičům, ale i dětem za spolupráci.
Přejeme pevné zdraví.
Vedení školy